Тема № 2
Відомості
із синтаксису і пунктуації.(Словосполучення, речення, пряма мова, діалог)
1. Виберіть
із сполучень слів рядок із
словосполученнями:
А) йде дощ, коло будинку, веселий молочник;
Б) . відвідати бабусю, відро води, любити їх;
В) коло будинку, мислити про уроки, вивчати мову;
Г) чотири дерева, біля нього, витирати сльози.
2. Яким членом речення виступає виділене
слово:
Дощова роса
блищала на придорожніх травах.
А) . підметом;
Б)
присудком;
В) додатком;
Г) обставиною;
3. Яким членом виступає виділене слово в реченні?
Небо безперестанно плакало
дощами.
А) додаток;
Б).
обставина;
В)
означення;
Г)
присудок.
4. У
якому з речень розставлено правильно розділові знаки?
А) Мені
цікаво тут усе – і книги, і журнали, і газети.
Б) . І земля, і вода, і повітря – все поснуло.
В) До
тварин-плазунів належать: гадюка ящірка варан.
Г)
Посадила мати в садочку кущі, малину, смородину, бузок.
5. Члени
речення, які відповідають на одне й теж запитання й відносяться до одного ж й
того слова називаються:
А)
головними;
Б).
однорідними;
В)
другорядними;
Г) невідомими;
6. Яке з
поданих речень є складним?
А)
Сергій намотав на руку мотузку і підійшов ближче до теляти.
Б). Якщо
козаки бачили в морі турецьку галеру, їхні чайки шикувались у формі півмісяця.
В)
Пониззя Дніпра і його притоки були багаті на рибу.
Г)
Отаман востаннє оглядав своїх побратимів.
7.
Поєднати правила пунктуації з прикладами (розділові знаки пропущено):
А)
Узагальнююче слово після
1. На будинках на деревах на
однорідних
членів речення парканах
всюди червоний відблиск.
Б) Пряма
мова після слів автора 2. Ми
всі притихли й почули як
сумують крила вітряків.
В) Кома
в складному реченні 3.
Володимир Сосюра закликав
Любіть Україну, всім серцем
любіть.
Г)Пряма
мова перед словами 4.
Бач, як міцно заснув дивується
автора
мати.
Відповіді:
а-1, б-3, в-2, г-4.
8. Які з
речень є складними безсполучниковими:
А) Коли
за дніпровими порогами виникло місто, його назвали Запоріжжям.
Б).
Потім із шаблями в руках вдиралися на палубу галери, починався рукопашний бій.
В). При наближенні
до ворога баласт викидали, човен несподівано зривав на поверхню.
Г) Пливе
у сірій безвісті нудьга, пливе безнадія і стиха хлипає сум.
9.Наука,
яка вивчає словосполучення та речення називається:
С С А К Т И Н СИ (синтаксис)
10. Поєднати
за змістом два простих речення у складне.
А)
Маленький Тимко прокидається 1. А
дідусь поставив на столі
влітку дуже рано тарілку
меду.
Б) Малий
Тарасик побачив 2.
Бо треба вставати й братися
за роботу.
В) Вона
малювала квіти неземної 3. Як
квочка встала з гнізда.
краси
Г)
Наїлися хлопці яблук
4. А все своє життя прожила у
скруті.
Відповіді:
а-2, б-3, в-4, г-1.
Комментариев нет:
Отправить комментарий