Праця з насолодою

Праця з насолодою

вторник, 6 февраля 2018 г.

Тести з української мови 5 клас.Відомості із синтаксису і пунктуації.(Словосполучення, речення, пряма мова, діалог)

Тема № 2
Відомості із синтаксису і пунктуації.(Словосполучення, речення, пряма мова, діалог)
1.     Виберіть із сполучень слів рядок  із словосполученнями:
А) йде дощ, коло будинку, веселий молочник;
Б) . відвідати бабусю, відро води, любити їх;
В) коло будинку, мислити про уроки, вивчати мову;
Г) чотири дерева, біля нього, витирати сльози.
      2. Яким членом речення виступає виділене слово:
                                Дощова роса блищала на придорожніх травах.
            А)  . підметом;
            Б)  присудком;
            В) додатком;
            Г) обставиною;
      3. Яким членом  виступає виділене слово в реченні?
                Небо безперестанно плакало дощами.
А)  додаток;
Б). обставина;
В) означення;
Г) присудок.
4. У якому з речень розставлено правильно розділові знаки?
А) Мені цікаво тут усе – і книги, і журнали, і газети.
Б) . І земля, і вода, і повітря – все поснуло.      
В) До тварин-плазунів належать: гадюка ящірка варан.
Г) Посадила мати в садочку кущі, малину, смородину, бузок.
5. Члени речення, які відповідають на одне й теж запитання й відносяться до одного ж й того слова називаються:
А) головними;
Б). однорідними;
В) другорядними;
Г) невідомими; 
6. Яке з поданих речень є складним?
А) Сергій намотав на руку мотузку і підійшов ближче до теляти.
Б). Якщо козаки бачили в морі турецьку галеру, їхні чайки шикувались у формі півмісяця.
В) Пониззя Дніпра і його притоки були багаті на рибу.
Г) Отаман востаннє оглядав своїх побратимів.
7. Поєднати правила пунктуації з прикладами (розділові знаки пропущено):
А) Узагальнююче слово після                  1. На будинках на деревах на
однорідних членів речення                     парканах   всюди червоний відблиск.
Б) Пряма мова після слів автора             2. Ми всі притихли й почули як
                                                                          сумують крила вітряків.
В) Кома в складному реченні                   3. Володимир Сосюра закликав
                                                                           Любіть Україну, всім серцем
                                                                           любіть.
Г)Пряма мова перед словами                  4. Бач, як міцно заснув дивується
   автора                                                          мати.
Відповіді: а-1, б-3, в-2, г-4.
                                                             
8. Які з речень є складними безсполучниковими:
А) Коли за дніпровими порогами виникло місто, його назвали Запоріжжям.
Б). Потім із шаблями в руках вдиралися на палубу галери, починався рукопашний бій.
В). При наближенні до ворога баласт викидали, човен несподівано зривав на поверхню.
Г) Пливе у сірій безвісті нудьга, пливе безнадія і стиха хлипає сум.
9.Наука, яка вивчає словосполучення та речення називається:
С С А К Т И Н СИ      (синтаксис)
10. Поєднати за змістом два простих речення у складне.
А) Маленький Тимко прокидається      1. А дідусь поставив на столі
    влітку дуже рано                                       тарілку меду.
Б) Малий Тарасик побачив                      2. Бо треба вставати й братися
                                                                              за роботу.
В) Вона малювала квіти неземної          3. Як квочка встала з гнізда.
краси
Г) Наїлися хлопці яблук                             4. А все своє життя прожила у
                                                                                 скруті.
Відповіді: а-2, б-3, в-4, г-1.




Комментариев нет:

Отправить комментарий

Тестування за темою «Література українського романтизму» (П.Гулак-Артемовський, Є.Гребінка, М.Гоголь «Тарас Бульба»)

Тестування за темою «Література українського романтизму» (П.Гулак-Артемовський, Є.Гребінка, М.Гоголь «Тарас Бульба») 1. Які риси не при...