Тема №8 Будова слова. Словотвір. Орфографія.
1. У якому
рядку всі слова спільно кореневі:
А).
садочок, садити, садівник;
Б) клас,
класний, класом;
В)
квітка, на квітці, квітник;
Д) банк,
банкомат, банком.
2.
Підберіть до слова «прикордонний» спосіб його творення:
А)префіксальний;
Б)
суфіксальний;
В)
безафіксний;
Г) .префіксально-суфіксальний.
3. Підтвердіть
або спростуйте:
А).
префікс С- пишеться у словах перед приголосними к,п,т,ф,х;
Б)
префікс роз-, без перед приголосними к,п,т,ф,х пишеться з буквою «с»;
В) слова
з пів- пишуться разом, окремо й через дефіс;
Г)
префікс прі- пишеться у словах: прізначення, прірва, прізвище.
4. У
якому із рядків усі слова записані вірно:
А)
презначення, пріоритет, присяга;
Б)
.приїхав, преславутий, прізвисько;
В)
пречудовий, пресів, призначення;
Г)
призвичаївся, преїзд, причепуритися.
5. Всі слова
у рядку пишуться з префіксом с- :
А)
…питати, …коригувати, …шити;
Б)
…фотографувати, …терти, …какнути;.
В)
…творити, …сушити, …цідити;
Г)
…будувати, …краю, …лити.
6. Підтвердіть
або спростуйте відповідь:
А).
слова з напів-, полу- завжди пишуться разом;
Б) .через
дефіс пів- пишеться лише зі словами власної назви;
В) разом
пишуться слова з пів-, якщо слово починається на я, ю, є, ї;
Г) Слова
з пів- ніколи не пишуться з апострофом.
7.
Вставте пропущені букви і поєднайте написання з орфограмами:
А) ро…горнути,
бе…сердечний; 1) написання
префікса при-;
Б)
…скотитися, …шити;
2) написання префікса с-;
В)
пр…мудрий, пр…добрий;
3) написання префікса роз-, без-;
Г)
пр…падає, пр….мощуватися; 4) написання префікса пре-;
Ґ) …хвалити,
…кинути. ( відповіді: А-3, в-4, г-1, Ґ-2)
8. Виділіть речення, де у словах вживається префікс при- . Вставте пропущену букву:
А). Цю
пустинність пр…крашає одинока фігура хлопчика в білій сорочці, в синіх штанях,
босого і без шапки.
Б) .Він
намагається вилізти на найбільший пр…бережний камінь.
В). І ще
дуже пр…ваблював дітей соловейко.
Г) Щоб
потім про вас пам’ятали,
Про ваше пр…красне і чесне життя
Народні пісні розказали.
9.
Зберіть із розсипаних букв слово, яке означає « науку, що вивчає правопис
слів…»
Р Ф О О
Р М А Г А (орфограма)
10.
Змініть форму слова або доберіть до них
спільнокореневі, у корені яких чергувалися б приголосні звуки: увага, голка, рух.
Відповіді:
увага – уважний – увазі;
Голка
- голці – голочка;
Рух –
рушити – русі.
Комментариев нет:
Отправить комментарий